Τι είναι SEO; Ένας οδηγός για αρχάριους – Μέρος 1

ΤΙ ΕΙΝΑΙ SEO

Ο όρος SEO είναι από τους πιο δημοφιλείς στον κόσμο του Digital Marketing. Είναι κάτι που χρησιμοποιούν συνεχώς οι Marketers καθώς είναι και μια από τις πιο σημαντικές ειδικότητες.

Τι σημαίνει όμως SEO;

SEO είναι τα αρχικά των λέξεων “Search Engine Optimization” δηλαδή βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης.

Και πάλι δεν είναι κατανοητό, ε; Είτε στα αγγλικά είτε στα ελληνικά τίποτε δεν βγάζει νόημα!

Με απλά λόγια, SEO είναι οι τρόποι που χρησιμοποιούμε για να βελτιστοποιηθεί η σελίδα μας ώστε να βρεθεί στην καλύτερη δυνατή, οργανική θέση, όταν κάποιος κάνει αναζήτηση για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά στο Google!

Γιατί λέω Google; Υπάρχουν και άλλες μηχανές αναζήτησης όπως το Bing, το Yahoo, το Yandex αλλά στην Ελλάδα όπως και σε όλο τον κόσμο, χρησιμοποιούμε φανατικά το Google.

Σύμφωνα με μια έρευνα της StatCounter Global Stats, οι top 5 μηχανές αναζήτησης που δημιουργούν traffic είναι:

  • To Google δημιουργεί το  90.62% του traffic.
  • Το Yahoo! δημιουργεί το 3.78% του traffic.
  • Bing δημιουργεί το 3.72% του traffic.
  • Ask Jeeves δημιουργεί το 0.36% του traffic.
  • Baidu δημιουργεί το 0.35% του traffic.

Ένα παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ.

Έστω ότι ψάχνεις για “δοχεία φαγητού” στο Google.

Τα αποτελέσματα που θα δεις στην πρώτη σελίδα είναι τα παρακάτω:

 

τι-είναι-seo-techzoe

Η πλειοψηφία των ανθρώπων που ψάχνουν κάτι κάνουν κλικ στα πρώτα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας. Σπάνια πάνε στη δεύτερη και ακόμη πιο σπάνια στις επόμενες σελίδες. Επομένως είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεσαι στις πρώτες αναζητήσεις.

Σύμφωνα με μία έρευνα, του 2011, από το Slingshot SEO:

  • Στην #1 θέση της αναζήτησης στο Google, κάνει κλικ το 18.2% των χρηστών.
  • Στη δεύτερη θέση κάνει κλικ το 10.1%, στην τρίτη το 7.2%, στην τέταρτη το 4.8%, και σε όλες τις υπόλοιπες  λιγότερο από το 2%.
  • Στην #1 θέση της αναζήτησης στο Bing, κάνει κλικ το 9.66% των χρηστών.
  • Οι πρώτες 10 θέσεις στο Google δέχονται το 52.32% των κλικ και το 26.32% στο Bing.

Αυτός είναι και ο στόχος του SEO, γιατί πέρα από τις μηχανές αναζήτησης η ουσία είναι οι άνθρωποι και τι ψάχνουν. Σημασία έχει να καταλάβεις τι ψάχνει κάποιος, τι πρόβλημα έχει και πως ψάχνει να το λύσει, τι λέξεις χρησιμοποιεί και ποια σελίδα θα του τραβήξει την προσοχή και θα κάνει κλικ.

Όλα αυτά τα στοιχεία και πολλά ακόμη τα λαμβάνει υπόψη της η μηχανή αναζήτησης και με τη βοήθεια πολύπλοκων αλγορίθμων προσπαθεί να φέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον χρήστη, οργανικά.

Τι σημαίνει “οργανικό” αποτέλεσμα;

Σημαίνει ότι δεν θα πληρώσεις για αυτή τη θέση αλλά θα είναι αποτέλεσμα βελτιστοποίησης.

On-page SEO vs. off-page SEO

Υπάρχουν 2 μεγάλες κατηγορίες SEO; Το on-page και το off-page

Τι σημαίνει ο κάθε όρος;

Το On-page SEO αφορά σε όλες τις ενέργειες που κάνεις απευθείας στο site του για να το βελτιστοποιήσεις έτσι ώστε ο αλγόριθμος του Google να βγάζει τη σελίδα σου στα πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης για συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.

Τέτοιες ενέργειες μπορεί να είναι ο τίτλος, το περιεχόμενο, ο τρόπος που η κάθε σελίδα σου είναι σχεδιασμένη, τα meta keywords, τα meta tags, το τεχνικό SEO, τα εσωτερικά links, οι εικόνες και τα βίντεο, το domain name και πολλά ακόμη.

Το Off-site SEO αφορά σε ενέργειες που γίνονται «εκτός σελίδας», όπως συνηθίζουμε να λέμε, και αφορά σε όλες εκείνες τις μεθόδους, τις τεχνικές και τις εργασίες που θα πρέπει να γίνουν ώστε αυτή να μπορέσει να σκαρφαλώσει στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης.

Τέτοιες ενέργειες μπορεί να είναι η παρουσία μας στα social media, τα backlinks, τα anchor texts κ.λ.π.

Πρόκειται για 2 διαφορετικά πράγματα το οποίο μπορείς να καταλάβεις με το παράδειγμα που δίνει και ο Neil Patel στο site του.

Ας πούμε ότι έχεις ένα σπίτι με κήπο στην μπροστινή αυλή και ένα μικρό μονοπάτι που οδηγεί μέσα από την αυλή στο σπίτι σου.

Φαντάσου αυτά τα δύο σενάρια:

Σενάριο # 1: Το σπίτι σου είναι εξαιρετικά καθαρό στο εσωτερικό, αλλά η μπροστινή αυλή είναι ένα χάος.

Τι συμβαίνει σε αυτό το σενάριο; Λοιπόν, ακόμα κι αν έχεις ένα πεντακάθαρο σπίτι, αν ο κήπος σου μοιάζει με ζούγκλα, κανείς δεν θα έρθει στο σπίτι σου.

Είναι το ίδιο αν δεν έχεις βελτιστοποιήσει τη σελίδα σου.

Μπορεί να έχει μεγάλο περιεχόμενο και να φαίνεται εκπληκτική, αλλά το πιθανότερο είναι ότι κανείς δεν θα μπει μέσα αν ο κήπος είναι χάλια.

Τι γίνεται στο άλλο σενάριο;

Σενάριο # 2: Έχεις φανταστικό κήπο, αλλά το εσωτερικό του σπιτιού σου είναι ένα χάος.

Έχοντας ένα ωραίο γρασίδι θα προσελκύσει πολλούς ανθρώπους που θα έρθουν να επισκεφθούν το σπίτι σου, αλλά εάν το σαλόνι σου θυμίζει στους επισκέπτες σου πεδίο μάχης θα φύγουν τρέχοντας.

Όταν ένας επισκέπτης εγκαταλείπει το site σου μετά την προβολή μόνο μίας σελίδας, η Google το θεωρεί bounce (εγκατάλειψη). Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό εγκατάλειψης (αριθμός επισκεπτών που εγκαταλείπουν αμέσως το site σου), τόσο χειρότερη θα είναι η κατάταξη του στο Google.

Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να κάνεις τόσο on-page SEO όσο και off-page SEO.

Ας ρίξουμε μια ματιά στο on-page SEO πρώτα.

On Page Basics

– Περιεχόμενο (content). 

Content is king

Αυτό είχε πει ο Bill Gates το 1996 και είναι ακόμη επίκαιρο.

Γιατί;

Το περιεχόμενο είναι όντως πολύ σημαντικό.

Έστω ότι ψάχνεις στο google για μια συνταγή, ας πούμε ότι θέλεις να φτιάξεις τυρόψωμο.

Αν βάλεις τη λέξη τυρόψωμο στην αναζήτηση το Google θα προσπαθήσει να βρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που ικανοποιεί την ανάγκη σου να βρεις μια καλή συνταγή για τυρόψωμο και στις πρώτες θέσεις θα σου βγάλει σελίδες με πολύ καλό περιεχόμενο.

Τι σημαίνει καλό περιεχόμενο και ποιοι παράγοντες είναι σημαντικοί για τον αλγόριθμο της google;

  • Ποιότητα – Για να μπορέσεις να βγεις από την αφάνεια και να διεκδικήσεις μια από τις πρώτες θέσεις αναζήτησης το περιεχόμενο σου πρέπει να είναι ποιοτικό. Να είναι καλογραμμένο, να απαντά στα ερωτήματα των χρηστών, να δίνει λύσεις και απαντήσεις, να έχει εικόνες, Infographics, πίνακες, στοιχεία και οτιδήποτε μπορεί να κάνει το περιεχόμενο σου ξεχωριστό. Πολλοί ισχυρίζονται ότι όσο μεγαλύτερο είναι το κείμενο σου τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχει και όταν λέμε μεγάλο κείμενο εννοούμε πάνω από 1.800 λέξεις.

Σύμφωνα με μια μελέτη που έκανε ο Brian Dean του Backlinko ο αριθμός των λέξεων έχει σχέση με τη θέση που θα εμφανιστεί η σελίδα σου στο Google.

02 Content Total Word Count line

 

 

  • Λέξεις-κλειδιά. Το περιεχόμενο σου είναι σημαντικό να περιέχει και τις λέξεις-κλειδιά που θα ψάξει ο χρήστης. Και αυτό πρέπει να το κάνεις πριν ξεκινήσεις να χτίζεις το περιεχόμενο σου.

Γιατί;

Τη βασική λέξη-κλειδί θα την χρησιμοποιήσεις σίγουρα στον τίτλο του κειμένου σου και στην πρώτη παράγραφο.

Τις συναφείς λέξεις θα τις βάλεις στο υπόλοιπο κείμενο σου, επομένως θα πρέπει πριν ξεκινήσεις να γράφεις, να έχεις κάνει την έρευνα σου και να έχεις καταλήξει στις λέξεις-κλειδιά.

Πως κάνεις έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά;

To Google έχει γίνει εξυπνότερο τελευταία! Δεν αρκεί να στοιβάζεις λέξεις-κλειδιά σε ένα κείμενο αλλά κάνοντας μια αναζήτηση προσπαθεί να καταλάβει τι ψάχνεις.

Αν για παράδειγμα βάλεις τη λέξη “εσπρέσο” το google θα σου βγάλει παρόμοιες λέξεις-κλειδιά.

keyword search seoΗ Google θα ξέρει ότι πιθανώς δεν ψάχνεις γενικά για τη λέξη εσπρέσο, αλλά μάλλον υποθέτει ότι ψάχνεις για συγκεκριμένη κατηγορία εσπρέσο εξετάζοντας παρόμοιες αναζητήσεις που μπορεί να περιλαμβάνουν τη λέξη-κλειδί ” εσπρέσο “.

Εφόσον βεβαιωθείς ότι η λέξη-κλειδί σου είναι παρούσα σε στρατηγικά, σημαντικά σημεία (όπως τίτλος, διεύθυνση URL και περιγραφή meta), δεν χρειάζεται να το αναφέρεις παντού στο κείμενό σου.

Πως μπορείς να βρεις τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά για τη σελίδα σου.

  1. Google Media Planner 

Ένα δωρεάν εργαλείο της Google που σε βοηθά να δεις πόσες αναζητήσεις έχει μια λέξη κλειδί κάθε μήνα. Επίσης σε βοηθά να ανακαλύψεις νέες λέξεις κλειδιά που θα μπορούσες να στοχεύσεις.

Θα χρειαστεί να δημιουργήσεις ένα Google λογαριασμό για να το χρησιμοποιήσεις.  Αφού συνδεθείς θα πατήσεις στην επιλογή “Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών” και θα δεις τον παρακάτω πίνακα.

Πατώντας στο κλειδί αριστερά επιλέγεις ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – Εργαλείο λέξεων-κλειδιών

keyword search tool 1

 

Επιλέγεις Τοποθεσία: Ελλάδα, Γλώσσα: Ελληνικά και τη λέξη κλειδί που θέλεις να ψάξεις.

Ας βάλουμε τη λέξη “ταξιδια” χωρίς τόνο.

Βλέπουμε ότι οι μηνιαίες αναζητήσεις για τη λέξη “ταξιδια” είναι 1χιλ -10χιλ και ο ανταγωνισμός είναι σε Μεσαίο επίπεδο. Συγχρόνως παίρνουμε ιδέες και για συναφείς λέξεις- κλειδιά όπως το “πακετα διακοπων” όπου το επίπεδο ανταγωνισμού είναι Υψηλό.

Όσες πιο πολλές αναζητήσεις γίνονται για μια λέξη κλειδί, τόσος πιο έντονος θα είναι ο ανταγωνισμός από αυτούς που θα θέλουν να κατατάξουν τη δική τους σελίδα ψηλά στις αναζητήσεις.

Παράλληλα βλέπεις και τις προσφορές (χαμηλή και υψηλή), τι δηλαδή θα πληρώσεις για τη συγκεκριμένη λέξη ώστε να εμφανίζεται η διαφήμιση σου στο πάνω μέρος της σελίδας στο Google.

2. Google Trends

Στο Google Trends είναι μια βάση δεδομένων όπου μπορείς να δεις την τάση που έχει μια λέξη-κλειδί τοπικά ή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Παρακάτω βλέπουμε τις top τελευταίες αναζητήσεις στην Ελλάδα για τη συγκεκριμένη ημερομηνία

Αν κάνουμε συγκεκριμένη αναζήτηση για τη λέξη “ταξίδια” , στην Ελλάδα τους τελευταίους 12 μήνες βλέπουμε πως το διάστημα 31 Δεκ 2017- 6 Ιαν 2018 το ενδιαφέρον ήταν στο  99 (Οι αριθμοί αναπαριστούν το ενδιαφέρον αναζήτησης σε σχέση με το υψηλότερο σημείο του γραφήματος για τη δεδομένη περιοχή και χρονική περίοδο. Η τιμή 100 αντιστοιχεί στην υψηλότερη δημοτικότητα για τον όρο. Η τιμή 50 σημαίνει ότι ο όρος έχει τη μισή δημοτικότητα. Η βαθμολογία 0 σημαίνει ότι δεν υπήρχαν αρκετά δεδομένα για τον συγκεκριμένο όρο).

Από τότε υπήρξε μείωση στις αναζητήσεις ενώ αρχίζει ξανά μια αύξηση.

google trends 2

Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε πόσο δημοφιλές είναι ένα θέμα που μας ενδιαφέρει.

 

Tags from the story
,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.