Πως να διαλέξεις τη θεματολογία του blog σου.

thema-blog-techzoe1

 

Έχεις αποφασίσει να ξεκινήσεις ένα blog αλλά δεν ξέρεις τι θέμα θα έχει. Έχεις πολλά στο μυαλό σου, αλλά δεν μπορείς να αποφασίσεις και δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις.

Γιατί θέλεις να ξεκινήσεις ένα blog;

Καταρχάς θα πρέπει να σκεφτείς κάτι βασικό. Γιατί θέλεις να ξεκινήσεις ένα blog; Θέλεις κάτι για να ασχολείσαι τον ελεύθερο χρόνο σου, σαν χόμπι, ή θέλεις να το κάνεις πιο επαγγελματικά; Αν θέλεις απλά να έχεις ένα blog για χόμπι τότε μπορεί να είναι οτιδήποτε. Ότι σου αρέσει ή ότι βρίσκεις ενδιαφέρον. Έτσι και αλλιώς δεν σε ενδιαφέρει να αποκτήσεις κοινό και να το κάνεις πηγή εσόδων, θέλεις απλά να διασκεδάσεις!

Αν όμως θέλεις να ασχοληθείς πιο επαγγελματικά και να το κάνεις παράλληλα με την βασική σου δουλειά ή αργότερα να γίνει η βασική σου δουλειά, τότε θα πρέπει να ψάξεις για το θέμα του blog σου και να κάνεις πιο λεπτομερή έρευνα.

Βρες τη niche αγορά σου

Είναι σημαντικό να βρεις κάτι που σου αρέσει και να έχεις κάποια σχέση με το αντικείμενο. Δεν είναι εύκολο να αρχίσεις να γράφεις ένα blog για  άλογα αν δεν έχεις ιδέα και δεν έχεις δει ποτέ στη ζωή σου άλογο! Αν όμως σου αρέσει να μαγειρεύεις, θα είχε ενδιαφέρον να ξεκινήσεις ένα blog με συνταγές μαγειρικής. Αν έχεις κάποιο χόμπι ή κάποιο ενδιαφέρον, είναι πιο εύκολο γιατί επικεντρώνεσαι αρχικά σε αυτό και ξεκινάς να ψάχνεις. Αν όμως δεν έχεις κάποιο χόμπι, τότε θα πρέπει να βρεις τι θα είναι αυτό για το οποίο θα μπορούσες να γράφεις. Δεν είναι δύσκολο, δες τις αναζητήσεις που έκανες τελευταία στο google ή τις αγορές που έκανες τον τελευταίο χρόνο.Ήταν κυρίως βιβλία; Ίσως θα μπορούσες να ξεκινήσεις ένα blog για βιβλιόφιλους.

Τα θέματα μπορεί να είναι πολλά όπως:

– Blogging
– Βιβλία/ Γράψιμο
– DIY
– Μόδα
– Οικονομικά
– Φαγητό
– Παιχνίδια
– Υγεία/ Διατροφή
– Γυμναστική
– Ομορφιά/ Μακιγιάζ
– Μουσική
– Γονείς και παιδιά
– Φωτογραφία
– Τεχνολογία
– Ταξίδια

Αυτές είναι μόνο κάποιες γενικές κατηγορίες θεμάτων που μπορεί να σε ενδιαφέρουν και αυτή είναι μόνο η αρχή. Ας πούμε ότι σε ενδιαφέρει η διατροφή. Όλους μας ενδιαφέρει η διατροφή, είναι μια γενική κατηγορία, η οποία έχει πολλές υποκατηγορίες, οι οποίες με τη σειρά τους έχουν τις δικές τους υποκατηγορίες. Για παράδειγμα, μπορείς να περιοριστείς στην υγιεινή διατροφή, και ακόμη περισσότερο στη διατροφή ειδικά για διαβητικούς. Αυτή θα είναι η niche αγορά σου. Η υποκατηγορία, δηλαδή, της γενικής κατηγορίας στην οποία θα επικεντρωθείς.

Είναι πολύ σημαντικό να στοχεύσεις σε συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς γιατί ξέρεις το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και προσπαθείς να δώσεις λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο κοινό-στόχος. Δεν γράφεις γενικά και αόριστα.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του blog σου για να πετύχει, είναι να εντοπίσεις το πρόβλημα που έχει το κοινό σου και να προσπαθήσεις να του δώσεις λύση. Όλοι ψάχνουμε λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αυτό κυρίως ψάχνουμε στο internet. Όσο πιο συγκεκριμένος είσαι και όσο πιο “αυθεντία” γίνεις στο θέμα που θα επιλέξεις, τόσο πιο πιστό κοινό θα έχεις. Μην ανησυχείς αν δεν είσαι “αυθεντία”. Με τον καιρό θα γίνεις. Όσο πιο πολύ θα ψάχνεις και όσο πιο πολύ θα γράφεις και θα ακούς το κοινό σου τόσο περισσότερο θα ειδικεύεσαι στο θέμα σου.

Έχει ενδιαφέρον η αγορά σου;

Ωραία βρήκες το niche σου, έχει όμως αρκετό ενδιαφέρον; Έχει κοινό που ενδιαφέρεται ή είναι κάτι για το οποίο δεν ψάχνει κανείς; Θα ξεκινήσεις ένα blog για το οποίο δεν υπάρχει κοινό;

Για να το μάθεις αυτό πρέπει να κάνεις μια έρευνα στο internet. Μπορείς αρχικά να πας στο google και να βάλεις το θέμα που σε ενδιαφέρει. Έχει αρκετά αποτελέσματα; Αν για παράδειγμα κάνεις search στο google για τη λέξη “ταξίδια” θα δεις ότι τα αποτελέσματα που θα σου δώσει είναι περίπου 2,500,000 που σημαίνει ότι είναι μια αγορά με πολύ ενδιαφέρον. Ο κόσμος ψάχνει για ταξίδια. Αν τώρα περιορίσεις την αναζήτηση σου και γράψεις “ταξίδια στην Ευρώπη” τα αποτελέσματα είναι περίπου 1,260,000.

Επίσης μπορείς να μπεις στο Google KeywordPlanner, να δημιουργήσεις λογαριασμό, αν δεν έχεις, και να κάνεις μια έρευνα για τα keywords που σε ενδιαφέρουν! Αν θέλεις να δεις και πως εξελίσσονται διαχρονικά κάποια θέματα μπορείς να μπεις στο Google trends.  Ένας άλλος τρόπος είναι να μπεις στο Semrush και να ψάξεις για τα keywords με τις περισσότερες αναζητήσεις. Αυτό σε βοηθάει να δεις τι ψάχνει περισσότερο ο κόσμος και μπορεί να βρεις θέματα που δεν έχεις σκεφτεί.

Επίσης θα πρέπει να δεις και τον ανταγωνισμό. Τι blogs υπάρχουν; Υπάρχει ενδιαφέρον; Υπάρχουν αρκετά bolgs; Αν υπάρχουν θα πρέπει να δεις αν ανήκουν σε μεγάλες εταιρίες. Αν κυριαρχούν μεγάλες εταιρίες είναι δύσκολο να μπεις σε αυτή την αγορά γιατί είναι προφανώς κερδοφόρα αλλά κυριαρχείται από 2-3 μεγάλα blogs. Καλό είναι να αναζητήσεις άλλο niche.

Τι μπορείς να φέρεις στο niche που θα επιλέξεις;

Έχεις βρει τη θεματολογία του blog σου και αποφάσισες και το niche σου. Τι διαφορετικό μπορείς να κάνεις για να ξεχωρίσεις σε έναν “ωκεανό” από blogs; Το βασικό είναι να έχεις πάθος για αυτό που θα ξεκινήσεις, να σε εμπνέει και να θες να το εξελίξεις. Αλλά το πάθος μόνο δεν αρκεί!

Αν θέλεις να εξελιχθείς επαγγελματικά μέσα από το blog θα πρέπει να λειτουργείς σαν επαγγελματίας. Μην ξεχνάς ότι έχεις να διαχειριστείς μια επιχείρηση. Πρέπει να είσαι συνεπής, οργανωτικός και αποτελεσματικός. Το blog σου θα πρέπει να είναι επαγγελματικό, να έχει ωραίες φωτογραφίες, καλογραμμένα άρθρα και να το κρατάς φρέσκο, γράφοντας συχνά. Όπως επίσης να μάθεις να το προωθείς  σωστά ώστε να εντοπίσεις το κοινό που θα σε ακολουθεί.

Έτσι θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις και θα μπορέσει το blog σου να αναπτυχθεί!

Διάβασε επίσης : 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.