Τι σημαίνει η αλλαγή στο newsfeed του Facebook και τι μπορείς να κάνεις αν έχεις σελίδα.

algorithm facebook techzoe

Σίγουρα θα έχεις διαβάσει κάπου για την ανακοίνωση που έβγαλε ο Mark Zuckerberg σχετικά με το newsfeed των χρηστών στο Facebook.

Τι είπε ακριβώς;

Στις 11 Ιανουαρίου ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε μια μεγάλη αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook και θα δώσει προτεραιότητα στο περιεχόμενο από “φίλους, οικογένεια και groups”.

Πλέον θα βλέπετε λιγότερες ανακοινώσεις από επιχειρήσεις, brands και media. Θα ενθαρρύνουμε περισσότερο τη συναναστροφή μεταξύ ανθρώπων.

Είπε επίσης πως ο σκοπός που δημιουργήθηκε το Facebook είναι για να έρχονται σε επαφή οι άνθρωποι και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Η κύρια προτεραιότητα μας είναι οι φίλοι και η οικογένεια. Εξάλλου έρευνες έδειξαν πως οι προσωπικές σχέσεις μας κάνουν πιο ευτυχισμένους

Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Σιγά-σιγά θα βλέπουμε λιγότερες ανακοινώσεις από σελίδες και επιχειρήσεις, οι οποίες θα δουν σημαντική μείωση στα οργανικά τους αποτελέσματα. Όπου οργανικά, μη-πληρωμένα.

Ο Zuckerberg θέλει οι χρήστες του Facebook να μένουν περισσότερο χρόνο στην πλατφόρμα και να περνάνε καλά.

Και αυτό βέβαια δεν το κάνει από φιλευσπλαχνία αλλά έχει έναν σκοπό! Όταν οι χρήστες μπαίνουν στο Facebook και περνάνε καλά, θα ξαναμπούν αργότερα και θα ξοδέψουν περισσότερο χρόνο στην πλατφόρμα. Θα βλέπουν έτσι περισσότερες διαφημίσεις.

Ας μην ξεχνάμε πως το Facebook βγάζει χρήματα από τις διαφημίσεις. Είναι μια εταιρεία 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και τροφοδοτείται από τα έσοδα των διαφημίσεων. Χρειάζεται έσοδα από διαφημίσεις για να συνεχίσει να είναι  βιώσιμη.

Προφανώς βλέπουν πως μειώνεται το ενδιαφέρον του κόσμου γιατί βομβαρδίζονται από άρθρα που δεν τους ενδιαφέρουν.

Άν όμως αρχίσουν πάλι να αλληλεπιδρούν με φίλους και συγγενείς, όπως παλιά, θα επιστρέψουν στο Facebook.

Οι σελίδες από την άλλη είχαν βρει ένα πολύ φθηνό τρόπο διαφήμισης και προσέγγισης του κοινού τους και αυτό πλέον θα αλλάξει.

Έτσι τα οργανικά αποτελέσματα θα μειώνονται συνεχώς και ο μόνος τρόπος να βρεις το κοινό σου θα είναι οι πληρωμένες διαφημίσεις!

Τι μπορείς να κάνεις αν έχεις σελίδα στο Facebook

Συνέχισε να δημοσιεύεις ενδιαφέρον, ποιοτικό περιεχόμενο που ενθαρρύνει τα σχόλια

Σύμφωνα με τον Zuckerberg, “σημαντική αλληλεπίδραση” σημαίνει σχόλια, σχόλια και άλλα σχόλια.

Στην ανακοίνωσή του, έγραψε ότι

Οι σελίδες που δημοσιεύουν posts στα οποία οι άνθρωποι γενικά δεν αντιδρούν ή δεν σχολιάζουν θα δουν τη μεγαλύτερη μείωση στα οργανικά αποτελέσματα. Οι σελίδες των οποίων οι δημοσιεύσεις δεν οδηγούν σε συνομιλίες μεταξύ φίλων δεν θα έχουν αποτέλεσμα. 

Άρα αν θέλεις να συνεχίσεις να είσαι ορατός από το κοινό σου θα πρέπει να μάθεις να αλληλεπιδράς με αυτό.

Δημιούργησε posts κάνοντας ερωτήσεις και ενθάρρυνε τη συμμετοχή τους.

Δημιούργησε posts με μοναδικό περιεχόμενο ώστε να το κοινοποιούν οι αναγνώστες σου και να το βλέπουν οι φίλοι τους.

Ενθάρρυνε τους αναγνώστες σου να ακολουθήσουν τη σελίδα σου στο Facebook

Ένα πράγμα που δεν αλλάζει στο newsfeed του Facebook είναι η δυνατότητα των αναγνωστών να  βλέπουν τις αναρτήσεις από τις αγαπημένες τους σελίδες, επιλέγοντας το “Να εμφανίζονται πρώτα” στις προτιμήσεις των feed τους.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να ζητήσεις από τους αναγνώστες σου να τσεκάρουν την επιλογή “Να εμφανίζονται πρώτα”.

 

Aν πατήσουν το μολυβάκι δίπλα από τις “ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ” θα εμφανιστούν αυτές οι επιλογές:

Κάνοντας κλικ στις “Δημοσιεύσεις”, “Εκδηλώσεις”, “Προσφορές” και “Όλες τις live ειδοποιήσεις” θα εμφανίζονται πρώτα στο newsfeed τους.

Αύξησε τον προϋπολογισμό της διαφήμισής σου

Tα οργανικά αποτελέσματα μειώνονται στα Social Media εδώ και χρόνια. 

Τώρα που το Facebook επαναπροσδιορίζει το περιεχόμενο από brands και επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσεις σε πληρωμένες διαφημίσεις στο Facebook.

Πρέπει να γνωρίζεις όμως πως να στοχεύεις το σωστό κοινό για να διασφαλίσεις ότι τα έξοδα για τη  διαφήμιση επενδύονται σωστά.

Κάνε περισσότερα βίντεο στο Facebook Live

Τα βίντεο εξακολουθούν να ευνοούνται από το νέο αλγόριθμο, αλλά τα live βίντεο θα είναι ακόμη πιο σημαντικά.

Στην ανακοίνωσή του, ο Zuckerberg έγραψε ότι

Tα live βίντεο συχνά οδηγούν σε συζήτηση μεταξύ των θεατών στο Facebook – στην πραγματικότητα, τα live βίντεο, κατά μέσο όρο, έχουν έξι φορές περισσότερες αλληλεπιδράσεις σε σχέση με τα απλά βίντεο.

Αυτό σημαίνει ότι αν δεν έχεις ήδη επενδύσει χρόνο και ενέργεια για την ανάρτηση live βίντεο στο Facebook, θα πρέπει να το κάνεις τώρα.

Επένδυσε στα Facebook Groups

Επειδή τα Facebook Groups  λειτουργούν με τη συμμετοχή των χρηστών, αυτή η τακτική μάρκετινγκ πιθανότατα θα έχει καλά αποτελέσματα.

Μέσω των Facebook Groups επιτυγχάνεις μεγαλύτερο engangement με το κοινό σου, παράλληλα με τη λειτουργία της σελίδας  και τις διαφημίσεις.

Όλες οι παραπάνω τακτικές έχουν εφαρμογή στο Facebook και σε βοηθούν να προσαρμοστείς στις νέες αλλαγές του αλγόριθμου.

Αν όμως θέλεις να μειώσεις την επίδραση του Facebook στα αποτελέσματα του blog σου θα μπορούσες να δώσεις έμφαση σε άλλες τακτικές για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα σου.

Στο κάτω-κάτω γιατί να εξαρτάσαι από το Facebook και από κάθε αλλαγή που ανακοινώνει;

Τι μπορείς να κάνεις;

Επένδυσε στο email – marketing

Το email marketing είναι μια από τις αποτελεσματικότερες τακτικές marketing γιατί επικοινωνείς άμεσα με τους αναγνώστες σου και δεν εξαρτάσαι από κανένα Social Media.

Είσαι σίγουρος ότι ένα μεγάλο ποσοστό θα διαβάσει αυτά που γράφεις και αν το χτίσεις σωστά θα αποκτήσεις πιστούς οπαδούς.

Υπάρχουν πολλές εταιρίες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις όπως η Mailchimp ή η Converkit και να ενσωματώσεις στο blog σου μια φόρμα εγγραφής στο newsletter σου.

Ακόμη πιο αποτελεσματικό είναι η δωρεάν παροχή ενός e-book ή μια προσφορά, με αντάλλαγμα το e-mail των επισκεπτών του blog σου.

Μπορείς να μάθεις τα μυστικά του e-mail marketing και από τη σελίδα του epixeirein όπου θα βρεις πολλά και ενδιαφέροντα σεμινάρια.

Μάθε τους βασικούς κανόνες του SEO

SEO σημαίνει Search Engine Optimization ή ελληνιστί, βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης. Ενέργειες δηλαδή που κάνουμε ώστε να βελτιώσουμε τη θέση του blog μας όταν κάποιος ψάχνει συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

Σκoπός του SEO είναι να εμφανίζεται το blog σου στις πρώτες 10 θέσεις αποτελεσμάτων όταν κάποιος κάνει σχετικές αναζητήσεις στο Google.

Βέβαια υπάρχουν πάρα πολλά που πρέπει να μάθεις για να λειτουργήσει το SEO και υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες που ασχολούνται μόνο με αυτό!

Μια καλή αρχή είναι να εγκαταστήσεις στο blog σου το plugin Yoast που θα σε βοηθήσει στη βελτιστοποίηση του κάθε post που γράφεις.

Επένδυσε περισσότερο  στο Instagram και το Pinterest

To Instagram τον τελευταίο καιρό αναπτύσσεται ραγδαία και πολλοί χρήστες του Facebook έχουν μεταφερθεί στο Instagram. Βέβαια ανήκουν στην ίδια εταιρία αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Το μόνο ίσως σημαντικό είναι πως και στο Instagram αλλάζουν συνεχώς οι αλγόριθμοι και πάλι εξαρτάται η παρουσία σου από αυτές τις αλλαγές!

Το Pinterest  επίσης αναπτύσσεται πολύ και είναι ίσως το καλύτερο και  λιγότερο αξιοποιημένο κανάλι για το blogging.

Είναι ευκαιρία να ασχοληθείς περισσότερο με το Pinterest και να δημιουργήσεις φωτογραφίες με τίτλους από τα posts του blog σου. Θα τις δημοσιεύεις στο board σου και οι χρήστες που θα τις βλέπουν μπορούν να τις δημοσιεύσουν στα δικά τους boards με αποτέλεσμα ένα post σου να το δουν πολλοί χρήστες.

 

Ελπίζω να σε βοήθησα με τα παραπάνω tips για να μην επηρεαστεί το blog σου και η σελίδα σου από τις νέες αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook.

Αν σου φάνηκε ενδιαφέρον το άρθρο μπορείς να τo κάνεις share στα Social Media!

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.