10 Τάσεις για τα Social Media το 2018

algorithm facebook techzoe

Το 2017  το Facebook πήρε χρήστες από το Snapchat οι οποίοι πήγαν στο Instagram, ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε επίσημες θέσεις πολιτικής σε 140 χαρακτήρες και η Apple ανακοίνωσε σχέδια για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράμε με τα κινητά μας.

Την επόμενη χρονιά, τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης θα μας απασχολήσουν περισσότερο καθώς πολλές νέες τεχνολογικές εξελίξεις γίνονται mainstream. Ας δούμε τις 10 κυρίαρχες τάσεις των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης για το 2018 σύμφωνα με το Entrepreneur.

1. Αύξηση της επαυξημένης πραγματικότητας

Στην πρώτη εκδήλωση στο Θέατρο Steve Jobs, η Apple ανακοίνωσε το iPhone 8 και το iPhone X. Και οι δύο συσκευές ενσωματώνουν ένα νέο τσιπ που επιτρέπει στα τηλέφωνα να παρέχουν στους χρήστες εξαιρετική εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας. Ενώ η επαυξημένη πραγματικότητα αρχικά θα επηρεάσει τα games, αργότερα οι πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων θα προσπαθήσουν  να ενσωματώσουν τη νέα τεχνολογία.

Για παράδειγμα, το Snapchat ή το Instagram  σύντομα θα έχουν φίλτρα που θα επιτρέπουν στους χρήστες να τραβούν μία selfie με έναν φίλο που θα προβάλλεται μέσω επαυξημένης πραγματικότητας. Ομοίως, μεγάλα brands  θα μπορούν σύντομα να προβάλλουν τα προϊόντα τους στα σπίτια των χρηστών κοινωνικών μέσων μέσω ειδικών φίλτρων.

2. Αύξηση της δημοτικότητας των Instagram stories

Περισσότεροι από 200 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν Instagram Stories κάθε μήνα, 50 εκατομμύρια περισσότεροι από όσους χρησιμοποιούν το Snapchat – και τα Instagram Stories είναι μόλις ενός έτους! Με αυτό το ρυθμό, σχεδόν οι μισοί χρήστες του Instagram θα χρησιμοποιούν ιστορίες μέχρι το τέλος του 2018. Αυτό σημαίνει ότι τα μεγάλα brands  που ενδιαφέρονται να συνδεθούν με χρήστες του Instagram πρέπει να μάθουν πολύ καλά τα Instagram Stories προκειμένου να κυριαρχήσουν.

3. Συνέχιση των επενδύσεων στο influencer marketing

Πάνω από το 90 τοις εκατό των marketers που εφάρμοσαν μια στρατηγική influencer marketing ισχυρίστηκαν ότι έχει αποτέλεσμα. Εταιρείες όπως η North Face, το Hubspot και η Rolex χρησιμοποιούν το influencer marketing στα κοινωνικά μέσα για να προσεγγίσουν νέο κοινό και να βελτιώσουν το engagement με τo υπάρχον. Φέτος είδαμε ότι τα brands που επέλεξαν παραδοσιακές στρατηγικές διαφήμισης δεν μπόρεσαν να συνδεθούν με τους χρήστες των κοινωνικών μέσων. Το 2018, περισσότερες μάρκες θα αγκαλιάσουν το μάρκετινγκ επιρροής ως έναν τρόπο σύνδεσης με το κοινό που αγνοεί τις παραδοσιακές στρατηγικές.

4. Εστίαση στη Generation Z

Μια πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε η Goldman Sachs κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Generation Z είναι πιο πολύτιμη από τους Millenians. Σήμερα, ο μεγαλύτερος από τους Gen Zers είναι 22 ετών. Σύντομα θα αρχίσουν να εργάζονται με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερη αγοραστική  δύναμη. Τα brands το έχουν προβλέψει και αρχίζουν να προσαρμόζουν τις στρατηγικές των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης ανάλογα. Αναμένεται μεγάλη επένδυση σε αγαπημένες πλατφόρμες από τoυς Gen Zers όπως το Snapchat και το Instagram.

5. Αύξηση της συμμετοχής των brands στις πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων

Πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων παγκοσμίως και παρόλα αυτά οι εταιρίες εξακολουθούν να επικεντρώνονται κυρίως στη σύνδεση με τους καταναλωτές σε καθαρά κοινωνικά δίκτυα. Το 2018, αναμένεται από τις εταιρίες να επενδύσουν περισσότερο χρόνο και χρήματα στη σύνδεση με τους καταναλωτές στις πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων. Η τεχνητή νοημοσύνη, οι βοηθοί φωνής και τα chatbots θα επιτρέψουν στις εταιρίες να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες αγορών στις πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το Messenger, το WhatsApp και το Kik.

6. Επέκταση του live streaming

Αυτό που κάποτε ήταν ένα νέο τέχνασμα έχει γίνει ένα κύριο μέρος των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης. Σήμερα, μικρές και μεγάλες εταιρίες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν το streaming για να προσελκύσουν την προσοχή των χρηστών. Η GORUCK, ένας κατασκευαστής σακιδίων και  διοργανωτής  αγώνων ακραίας αντοχής, είναι ένα παράδειγμα μιας μεσαίου μεγέθους εταιρίας που έχει αποκτήσει μεγαλύτερη εμβέλεια από το streaming του αγώνα μέσω Facebook.  Χιλιάδες οπαδοί ήταν συντονισμένοι για να παρακολουθήσουν την 48ωρη κάλυψη ενός αγώνα αντοχής. Το 2018, περισσότερες εταιρίες θα αρχίσουν να συνειδητοποιούν τη δύναμη του Live streaming  και θα την ενσωματώσουν στη στρατηγική τους.

7. Επανεξέταση του Twitter

Το Twitter δεν κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τους χρήστες του το 2017. Στην πραγματικότητα, το LinkedIn, το Facebook και το Instagram έχουν τους περισσότερους χρήστες. Φέτος, το Twitter έχασε επίσης την πρόσβαση σε streaming NFL παιχνίδια (η Amazon κέρδισε τα δικαιώματα). Το 2018, είναι πιθανό ότι η ηγεσία του Twitter θα επανεξετάσει τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας. Πιθανές αλλαγές στο Twitter περιλαμβάνουν την πώληση της εταιρείας σε ιδιώτες επενδυτές, την αλλαγή της πλατφόρμας ώστε να συμπεριληφθεί κάποιο στοιχείο συνδρομής ή / και η ανανέωση των επιλογών διαφήμισης Twitter.

8. Τα ψηφιακά hangouts γίνονται mainstream

Το Houseparty είναι μια πλατφόρμα βίντεο hangout που χρησιμοποιείται από πάνω από ένα εκατομμύριο ανθρώπους κάθε μέρα. Χρησιμοποιείται κυρίως από τους Gen Zers για να βγουν ψηφιακά με φίλους. Η πλατφόρμα είναι τόσο επιτυχημένη, ώστε το Facebook διερευνά τρόπους να δημιουργήσει μια παρόμοια λειτουργία στην πλατφόρμα του. Έχουμε ήδη δει το βίντεο να γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και τα ζωντανά hangouts είναι η επιβεβαίωση αυτής της τάσης. Είναι πιθανό ότι το 2018, το Facebook θα ανακοινώσει ένα παρόμοιο προϊόν με το Houseparty που θα κερδίσει περισσότερους χρήστες, όπως έκανε και η εισαγωγή των Stories από το Instagram.

9. Το Facebook Spaces γίνεται mainstream

Το Facebook δεν ενδιαφέρεται μόνο για το live streaming. Εργαζεται σε ένα project που ονομάζεται Spaces και έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους φίλους να συνδεθούν στο VR. Δεδομένου ότι το Facebook κατέχει την Oculus, εταιρεία υλικού και λογισμικού εικονικής πραγματικότητας, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων αναπτύσσει μια πλατφόρμα για να κάνει χρήση αυτής της νέας τεχνολογίας. Το Facebook είναι έτοιμο να μεγιστοποιήσει τα Spaces το 2018. Όταν συμβεί αυτό, είναι πιθανό ότι θα είναι το πρώτο επιτυχημένο προϊόν VR στα social media.

10. Οι κοινωνικές πλατφόρμες υιοθετούν ισχυρότερες πολιτικές διακυβέρνησης

Μετά από μια σειρά αμφιλεγόμενων αποφάσεων κατά τις αμερικάνικες προεδρικές εκλογές του 2016, οι πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης έχουν υιοθετήσει μια πιο πρακτική προσέγγιση όσον αφορά τη συμπεριφορά που διέπει τις πλατφόρμες τους. Το Facebook  έχει επενδύσει σε νέες εφαρμογές AI και σε διάφορες μορφές παρακολούθησης. Δεδομένης της μεγάλης κριτικής που έλαβε το Facebook και το Twitter κατά τη διάρκεια του 2017, είναι πιθανό οι πλατφόρμες αυτές να υιοθετήσουν κώδικες συμπεριφοράς και πολιτικές διακυβέρνησης που τις προστατεύουν από μελλοντικές επικρίσεις.

Συμπέρασμα

Mια σειρά νέων τάσεων στα Social Media που θα επηρεάσουν τους χρήστες και τα brands θα ενισχυθούν και θα επιταχυνθούν. Είναι πιθανό ότι το video streaming και η εικονική πραγματικότητα θα γίνουν mainstream. Επιπλέον, οι εταιρίες θα στραφούν σε νεώτερες κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το Instagram και το Snapchat, καθώς οι Gen Zers ξοδεύουν όλο και περισσότερο  χρόνο εκεί. Με την ανακοίνωση των νέων iPhones, η επαυξημένη πραγματικότητα έχει την ευκαιρία να γίνει μέρος των κοινωνικών μέσων με τρόπους που ήταν αδιανόητοι πριν από μερικά χρόνια. Τέλος, το Twitter και το Facebook πιθανότατα θα προσαρμόσουν τις πολιτικές τους για να προστατεύσουν τα brands τους από την πολιτική κριτική και να προσφέρουν στους χρήστες καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο.

 

Tags from the story
,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.